Masalah yg xpernah selesai hingga hari ini




Salam...saya nak kongsi masalah sikit,lau sape2 yang baca ruangan ni dan ada idea atau nak bagi pendapat atau juga nak hulurkan bantuan, sila lah gtau saya ek.....mnelah thu cadangan korang dapat membantu saya.....mcm ni, saya tinggal di sebuah kampung pedalaman. kalau nak pergi ke rumah saya kenalah naik bot sebab kampung saya tu seberang sungai kelantan dan kampung saya tu juga ada orang panggil pulau. namun, ada juga satu jalan yang boleh dilalui tanpa naik bot tp jalah tu terlalu jauh dan jalannye tak elok dengan jalan yang berlubang2 dan buruk lah,lau lalu jalan tu siksa lah baik ikut sungai,jadi kena naik bot la.jalan yang naik bot ini menjadi keutamaan penduduk kg di kaw tu termsuk saya lah...jadi saya nak menyampaikn hasrta hati saya dan juga pend seangkatan dengan saya supaya bantu la kami menyediakan jambatan yang sesuai dan selamat kami guna untuk kegunaan harian kami...berilah saya,keluarga saya,kwn2 dan pend kg saya menikmati kehidupan yang selesa sama seperti orang lain....telah banyak saya dengar kabar angin yang mengatakan bhw jambatan akn dibuat,tp sampai hr ni sama jugak keadaannye iaitu kami terpaksa naik bot untuk keluar ke bandar dan ke sekolah....namun saya bersyukur sb da juga tmpt untuk berteduh tp kalu kami diberi kemudahan itu,kami amat berbesar dan brterima kasih kerana mengurangkan kesusahan yang saya alami selama ini...lau nk thu, time banjir lagi la kami tersiksa,tuhan saje lah yang thu.....sekian....luahan hati hamba Allah

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Areniq said...

ya allah teruknya....

Anonymous said...

psir kelang ko ni hahaha...
2 la dok jauh2 sngt2..
xpo2 nti sy bt grentok kt kg awk deh....
hahahaha...

Post a Comment